Regulamin Organizacyjny Praktyki Lekarskiej
Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Artur Goździewski, NIP 542-114-99-20, ul. Sukienna 9/27, 15-881 Białystok, wpis do rejestru praktyk zawodowych prowadzonego przez Okręgową Izbę Lekarską w Białymstoku nr 50-11-1969119.
I. Postanowienia ogólne.
1. Niniejszy regulamin określa wewnętrzną organizację praktyki lekarskiej lek. Artura Goździewskiego.
2. Artur Goździwski prowadzi praktykę lekarską pod nazwą Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Artur Goździewski, 15-881 Białystok, ul. Sukienna 9/27, NIP: 542-114-99-22, nazywaną dalej „praktyką lekarską”.
3. Udzielanie świadczeń odbywa się w miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej – ul. Stołeczna 7 lok. 9, 15-879 Białystok.
4. Praktyka lekarska działa na podstawie:
⎯ Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
⎯ Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
⎯ Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
5. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby zatrudnione w gabinecie oraz pacjentów korzystających z usług medycznych.
II. Cele, zadania, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń.
1. Celem praktyki lekarskiej jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
2. Zadaniem praktyki lekarskiej jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie otorynolaryngologii i otorynolaryngologii dziecięcej, a w szczególności:
⎯ ocena stanu zdrowia i profilaktyka,
⎯ diagnozowanie i leczenie schorzeń uszu, nosa, gardła i krtani,
⎯ przeprowadzanie konsultacji specjalistycznych i wynikających z nich badań diagnostycznych i zabiegów medycznych,
⎯ wydawanie opinii i zaświadczeń lekarskich.
3. Udzielanie świadczeń odbywa się w miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej ul. Stołeczna 7 lok. 9 15-879 Białystok.
4. Praktyka lekarska dąży do zapewnienia najwyższej jakości usług medycznych poprzez:
⎯ Stałe podnoszenie kwalifikacji personelu.
⎯ Wdrażanie nowoczesnych metod diagnostycznych i terapeutycznych.
⎯ Zapewnienie komfortowych warunków dla pacjentów.
III. Organizacja procesu udzielania świadczeń.
1. Działalnością praktyki lekarskiej zarządza i kieruje lekarz, który ją utworzył, tj. lek. Artur Goździewski.
2. Lekarz, o którym mowa powyżej dysponuje stosownym do udzielanych świadczeń wykształceniem, tj. posiada specjalizację w zakresie otorynolaryngologii i otorynolaryngologii dziecięcej.
3. Lekarz, o którym mowa powyżej jest odpowiedzialny za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami udzielanie świadczeń zdrowotnych, funkcjonowanie praktyki, a także reprezentuje ją na zewnątrz.
4. Udzielanie świadczeń zdrowotnych pacjentom w ramach praktyki lekarskiej odbywa się po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pacjenta na określony dzień i godzinę.
5. Dni i godziny pracy praktyki lekarskiej są udostępniane w trakcie rejestracji telefonicznej.
6. Pacjenci mogą zostać zarejestrowani na wizytę poprzez:
⎯ zgłoszenie telefoniczne do systemu rejestracji telefonicznej pod numerem telefonu +48 609 110 445 lub +48 609 110 465 w godzinach 10-18 od poniedziałku do piątku.
⎯ bezpośredni zapis przez lekarza prowadzącego praktykę lekarską.
7. Rezygnacji z terminu wizyty można dokonać telefonicznie pod numerami telefonu podanymi w pkt. 6.
8. Rezygnację z terminu wizyty należy zgłosić jak najszybciej, nie później jednak niż 24 godziny przed terminem wizyty.
9. W przypadku konieczności (ze względu na stan zdrowia) zapisania się na tzw. wizytę pilną w termie szybszym niż wynika to z rutynowo dostępnych godzin w grafiku lekarza prowadzącego praktykę lekarską należy poinformować o tym podczas rejestracji telefonicznej, po czym w miarę możliwości zostanie zaproponowany termin pilnej wizyty, przy czym odpłatność za taką wizytę jest ustalana indywidualnie, o czym pacjent zostanie poinformowany w trakcie zapisywania się.
10. Istnieje również możliwość kontaktu/zadawania pytań dotyczących oferty gabinetu i dostępności lekarza kierującego gabinetem poprzez e-mail: kontakt@laryngoland.pl
11. Praktyka lekarska ma możliwość wystawienia recept refundowanych. O stopniu refundacji decyduje lekarz prowadzący praktykę lekarską.
12. Praktyka lekarska ma możliwość wystawienia ZUS-ZLA. Zasadność wystawienia ZUS- ZLA wynika zawsze z przebiegu procesu diagnostyczno-terapeutycznego i pozostaje w gestii lekarza prowadzącego praktykę lekarską.
IV. Dokumentacja medyczna.
1. Gabinet prowadzi dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. W praktyce lekarskiej dokumentacja medyczna prowadzona jest wyłącznie w formie elektronicznej.
3. Do prowadzenia dokumentacji medycznej wykorzystywany jest program MyDr EDM dostarczany przez MyDr Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-844) ul. Puławska 465, NIP 5252730290, KRS 0000704950.
4. Pacjenci są informowani o planowanych zabiegach i procedurach oraz wyrażają na nie pisemną zgodę.
5. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
⎯ do wglądu w siedzibie praktyki zawodowej, w obecności kierownika praktyki,
⎯ poprzez sporządzenie jej wydruków, kserokopii, odpisów.
6. Dokumentacja medyczna jest udostępniana nieodpłatnie.
V. Bezpieczeństwo i przetwarzanie danych osobowych.
1. W praktyce lekarskiej obowiązuje Polityka Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych zgodna aktualnymi przepisami prawa, w tym z „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.”
2. Dokumenty związane z Polityką Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych dostępne są miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej.
3. Administratorem danych jest Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Artur Goździewski.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta.
1. Pacjent ma prawo do:
⎯ Świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Poszanowania godności i intymności.
⎯ Informacji o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
⎯ Wyrażenia zgody na zabieg lub odmowy jego wykonania.
⎯ Dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia.
2. Pacjent jest zobowiązany do:
⎯ Przestrzegania zaleceń lekarskich.
⎯ Terminowego stawiania się na wizyty.
⎯ Informowania o zmianach w stanie zdrowia.
⎯ Przestrzegania zasad higieny, kultury i bezpieczeństwa w gabinecie.
VII. Obowiązki lekarza udzielającego świadczeń w ramach praktyki lekarskiej.
1. Lekarz jest zobowiązany do:
⎯ Przestrzegania zasad etyki zawodowej.
⎯ Poszanowania kultury i godności pacjenta.
⎯ Udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Zachowania tajemnicy lekarskiej.
⎯ Informowania pacjentów o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
VIII. Opłaty za udzielanie świadczeń.
1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez praktykę lekarską są odpłatne.
2. Nie przewiduje się udzielania świadczeń finansowanych ze środków publicznych na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
3. Cennik świadczeń udzielanych w ramach praktyki lekarskiej jest dostępny w gabinecie przed wizytą, o cenie usługi jest też informowany pacjent w trakcie rejestracji telefonicznej.
4. Opłata za konsultację lekarską poza rutynowymi godzinami pracy praktyki lekarskiej (tzw. wizyta pilna) ustalana jest indywidualnie przed rozpoczęciem wizyty.
5. Opłata za konsultację lekarską nie obejmuje ewentualnych kosztów badań dodatkowych (badania endoskopowego, badania słuchu, a także zlecanych instytucjom zewnętrznym badań laboratoryjnych, obrazowych, konsultacji innych specjalistów), ani zabiegów (oczyszczanie przewodów słuchowych zewnętrznych z woskowiny, podcięcie wędzidełka języka, usunięcie drenu wentylacyjnego, założenie opatrunku do ucha itp.).
6. O cenie badań dodatkowych i zabiegów przeprowadzonych w trakcie wizyty lekarz informuje pacjenta przed ich wykonaniem i po uzyskaniu jego zgody ustnej bądź pisemnej w przypadkach procedur inwazyjnych.
7. Płatności za świadczenia zdrowotne w praktyce lekarskiej można dokonać przed lub po zakończeniu wizyty.
8. W praktyce lekarskiej dostępne są następujące formy płatności:
⎯ gotówka
⎯ płatność za pomocą BLIK
9. W przypadku niedostępności płatności BLIK z powodu np. awarii sieci GSM obowiązuje płatność gotówką.
IX. Postanowienia końcowe.
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.
2. Regulamin jest dostępny dla pacjentów w miejscu udzielania świadczeń oraz na stronie internetowej www.laryngoland.pl.
3. Pacjent, który ma zastrzeżenia do jakości świadczonych usług lub terminu ich wykonania może złożyć reklamację. Reklamacje przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia udzielenia świadczenia. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy:
⎯ ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
⎯ ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r.,
⎯ ogólnego Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Regulamin Organizacyjny Praktyki Lekarskiej
Indywidualna Praktyka Lekarska Anna Łukaszewicz, NIP 542-306-93-84, ul. Wesoła 15/1, 15-307 Białystok, wpis do rejestru praktyk zawodowych prowadzonego przez Okręgową Izbę Lekarską w Białymstoku nr 50-11-2758227.
I. Postanowienia ogólne.
1. Niniejszy regulamin określa wewnętrzną organizację praktyki lekarskiej lek. Anny Łukaszewicz.
2. Anna Łukaszewicz prowadzi praktykę lekarską pod nazwą Indywidualna Praktyka Lekarska Anna Łukaszewicz, 15-307 Białystok, ul. Wesoła 15/1, NIP: 542-306-93-84, nazywaną dalej „praktyką lekarską”.
3. Udzielanie świadczeń odbywa się w miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej – ul. Stołeczna 7 lok. 9, 15-879 Białystok.
4. Praktyka lekarska działa na podstawie:
⎯ Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
⎯ Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
⎯ Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
5. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby zatrudnione w gabinecie oraz pacjentów korzystających z usług medycznych.
II. Cele, zadania, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń.
1. Celem praktyki lekarskiej jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
2. Zadaniem praktyki lekarskiej jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w dziedzinie otorynolaryngologii i otorynolaryngologii dziecięcej, a w szczególności:
⎯ ocena stanu zdrowia i profilaktyka,
⎯ diagnozowanie i leczenie schorzeń uszu, nosa, gardła i krtani,
⎯ przeprowadzanie konsultacji specjalistycznych i wynikających z nich badań diagnostycznych i zabiegów medycznych,
⎯ wydawanie opinii i zaświadczeń lekarskich.
3. Udzielanie świadczeń odbywa się w miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej ul. Stołeczna 7 lok. 9 15-879 Białystok.
4. Praktyka lekarska dąży do zapewnienia najwyższej jakości usług medycznych poprzez:
⎯ Stałe podnoszenie kwalifikacji personelu.
⎯ Wdrażanie nowoczesnych metod diagnostycznych i terapeutycznych.
⎯ Zapewnienie komfortowych warunków dla pacjentów.
III. Organizacja procesu udzielania świadczeń.
1. Działalnością praktyki lekarskiej zarządza i kieruje lekarz, który ją utworzył, tj. lek. Anna Łukaszewicz.
2. Lekarz, o którym mowa powyżej dysponuje stosownym do udzielanych świadczeń wykształceniem, tj. posiada specjalizację w zakresie otorynolaryngologii i otorynolaryngologii dziecięcej.
3. Lekarz, o którym mowa powyżej jest odpowiedzialny za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami udzielanie świadczeń zdrowotnych, funkcjonowanie praktyki, a także reprezentuje ją na zewnątrz.
4. Udzielanie świadczeń zdrowotnych pacjentom w ramach praktyki lekarskiej odbywa się po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pacjenta na określony dzień i godzinę.
5. Dni i godziny pracy praktyki lekarskiej są udostępniane w trakcie rejestracji telefonicznej.
6. Pacjenci mogą zostać zarejestrowani na wizytę poprzez:
⎯ zgłoszenie telefoniczne do systemu rejestracji telefonicznej pod numerem telefonu +48 609 110 445 lub +48 609 110 465 w godzinach 10-18 od poniedziałku do piątku.
⎯ bezpośredni zapis przez lekarza prowadzącego praktykę lekarską.
7. Rezygnacji z terminu wizyty można dokonać telefonicznie pod numerami telefonu podanymi w pkt. 6.
8. Rezygnację z terminu wizyty należy zgłosić jak najszybciej, nie później jednak niż 24 godziny przed terminem wizyty.
9. W przypadku konieczności (ze względu na stan zdrowia) zapisania się na tzw. wizytę pilną w termie szybszym niż wynika to z rutynowo dostępnych godzin w grafiku lekarza prowadzącego praktykę lekarską należy poinformować o tym podczas rejestracji telefonicznej, po czym w miarę możliwości zostanie zaproponowany termin pilnej wizyty, przy czym odpłatność za taką wizytę jest ustalana indywidualnie, o czym pacjent zostanie poinformowany w trakcie zapisywania się.
10. Istnieje również możliwość kontaktu/zadawania pytań dotyczących oferty gabinetu i dostępności lekarza kierującego gabinetem poprzez e-mail: kontakt@laryngoland.pl
11. Praktyka lekarska ma możliwość wystawienia recept refundowanych. O stopniu refundacji decyduje lekarz prowadzący praktykę lekarską.
12. Praktyka lekarska ma możliwość wystawienia ZUS-ZLA. Zasadność wystawienia ZUS- ZLA wynika zawsze z przebiegu procesu diagnostyczno-terapeutycznego i pozostaje w gestii lekarza prowadzącego praktykę lekarską.
IV. Dokumentacja medyczna.
1. Gabinet prowadzi dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. W praktyce lekarskiej dokumentacja medyczna prowadzona jest wyłącznie w formie elektronicznej.
3. Do prowadzenia dokumentacji medycznej wykorzystywany jest program MyDr EDM dostarczany przez MyDr Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-844) ul. Puławska 465, NIP 5252730290, KRS 0000704950.
4. Pacjenci są informowani o planowanych zabiegach i procedurach oraz wyrażają na nie pisemną zgodę.
5. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
⎯ do wglądu w siedzibie praktyki zawodowej, w obecności kierownika praktyki,
⎯ poprzez sporządzenie jej wydruków, kserokopii, odpisów.
6. Dokumentacja medyczna jest udostępniana nieodpłatnie.
V. Bezpieczeństwo i przetwarzanie danych osobowych.
1. W praktyce lekarskiej obowiązuje Polityka Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych zgodna aktualnymi przepisami prawa, w tym z „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.”
2. Dokumenty związane z Polityką Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych dostępne są miejscu prowadzenia praktyki lekarskiej.
3. Administratorem danych jest Indywidualna Praktyka Lekarska Anna Łukaszewicz.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta.
1. Pacjent ma prawo do:
⎯ Świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Poszanowania godności i intymności.
⎯ Informacji o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
⎯ Wyrażenia zgody na zabieg lub odmowy jego wykonania.
⎯ Dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia.
2. Pacjent jest zobowiązany do:
⎯ Przestrzegania zaleceń lekarskich.
⎯ Terminowego stawiania się na wizyty.
⎯ Informowania o zmianach w stanie zdrowia.
⎯ Przestrzegania zasad higieny, kultury i bezpieczeństwa w gabinecie.
VII. Obowiązki lekarza udzielającego świadczeń w ramach praktyki lekarskiej.
1. Lekarz jest zobowiązany do:
⎯ Przestrzegania zasad etyki zawodowej.
⎯ Poszanowania kultury i godności pacjenta.
⎯ Udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Zachowania tajemnicy lekarskiej.
⎯ Informowania pacjentów o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
VIII. Opłaty za udzielanie świadczeń.
1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez praktykę lekarską są odpłatne.
2. Nie przewiduje się udzielania świadczeń finansowanych ze środków publicznych na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
3. Cennik świadczeń udzielanych w ramach praktyki lekarskiej jest dostępny w gabinecie przed wizytą, o cenie usługi jest też informowany pacjent w trakcie rejestracji telefonicznej.
4. Opłata za konsultację lekarską poza rutynowymi godzinami pracy praktyki lekarskiej (tzw. wizyta pilna) ustalana jest indywidualnie przed rozpoczęciem wizyty.
5. Opłata za konsultację lekarską nie obejmuje ewentualnych kosztów badań dodatkowych (badania endoskopowego, badania słuchu, a także zlecanych instytucjom zewnętrznym badań laboratoryjnych, obrazowych, konsultacji innych specjalistów), ani zabiegów (oczyszczanie przewodów słuchowych zewnętrznych z woskowiny, podcięcie wędzidełka języka, usunięcie drenu wentylacyjnego, założenie opatrunku do ucha itp.).
6. O cenie badań dodatkowych i zabiegów przeprowadzonych w trakcie wizyty lekarz informuje pacjenta przed ich wykonaniem i po uzyskaniu jego zgody ustnej bądź pisemnej w przypadkach procedur inwazyjnych.
7. Płatności za świadczenia zdrowotne w praktyce lekarskiej można dokonać przed lub po zakończeniu wizyty.
8. W praktyce lekarskiej dostępne są następujące formy płatności:
⎯ gotówka
⎯ płatność za pomocą BLIK
9. W przypadku niedostępności płatności BLIK z powodu np. awarii sieci GSM obowiązuje płatność gotówką.
IX. Postanowienia końcowe.
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.
2. Regulamin jest dostępny dla pacjentów w miejscu udzielania świadczeń oraz na stronie internetowej www.laryngoland.pl.
3. Pacjent, który ma zastrzeżenia do jakości świadczonych usług lub terminu ich wykonania może złożyć reklamację. Reklamacje przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia udzielenia świadczenia. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy:
⎯ ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
⎯ ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r.,
⎯ ogólnego Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.