REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
LARYNGOLAND – lekarze Artur Goździewski, Anna Łukaszewicz spółka jawna
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
1. LARYNGOLAND – lekarze Artur Goździewski, Anna Łukaszewicz spółka jawna jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
1) obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr księgi rejestrowej: 000000294395, organ rejestrowy: Wojewoda Podlaski, data wpisu do rejestru 02.10.2025 r.; data rozpoczęcia działalności leczniczej 17.10.2025 r.
3) regulaminu organizacyjnego.
§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą LARYNGOLAND – lekarze Artur Goździewski, Anna Łukaszewicz spółka jawna.
2. Siedzibą Podmiotu leczniczego jest ul. Wesoła 15/1, 15-307 Białystok.
3. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 542-350-50-00, REGON 542722009, dalej „Podmiot”.
§ 3. Regulamin
1. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
2. Regulamin określa w szczególności:
1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku
pobierania opłat;
6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki
współdziałania między tymi komórkami;
8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
9) prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
10) zasady współpracy z lekarzami;
11) sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4. Miejsce udzielania świadczeń
1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu leczniczego LARYNGOLAND znajdujące się pod adresem: ul. Stołeczna 7 lok. 9, 15-879 Białystok.
2. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 5. Cel
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych.
§ 6. Zadania
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
1) Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych komórek organizacyjnych;
2) Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
3) Diagnostyka i poradnictwo;
4) Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
5) Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
6) Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
§ 7. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
1) Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne:
a. Otorynolaryngologia.
b. Otorynolaryngologia dziecięca.
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego
§ 8. Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie: Poradnia otolaryngologiczna, Poradnia otolaryngologii dziecięcej.
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
1. Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę/umowa cywilno-prawna oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
2. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
3. Lekarze pracujący w Podmiocie dysponują stosownym do udzielanych świadczeń wykształceniem, tj. posiadają lub są w trakcie specjalizacji w zakresie otorynolaryngologii i/lub otorynolaryngologii dziecięcej.
§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
1. Podmiotem w równym zakresie kierują i reprezentują na zewnątrz właściciele Podmiotu, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym
2. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących
przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający
pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
1) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie;
4) zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 12. Godziny otwarcia
1. Rejestracja telefoniczna jest czynna od pon. do pt. w godz. 10:00-18:00.
2. Informacje o godzinach wizyt są dostępne u pracowników rejestracji po kontakcie
telefonicznym lub za pośrednictwem portalu ZnanyLekarz.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie i czasie wcześniej ustalonym
z pracownikiem rejestracji w trakcie rejestracji świadczenia.
4. Wyniki badań można odbierać w recepcji po umówieniu telefonicznym terminu.
§ 13. Rejestracja
1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) w siedzibie Podmiotu
2) telefonicznie pod nr: +48 609110445 lub +48 609110465
3) mailowo pod adresem: kontakt@laryngoland.pl
4) internetowo za pośrednictwem portalu ZnanyLekarz
5) przez bezpośredni kontakt z lekarzem udzielającym świadczeń w Podmiocie
leczniczym.
2. Rezygnacji z terminu wizyty można dokonać telefonicznie pod numerami telefonu podanymi w pkt. 1.
3. Rezygnację z terminu wizyty należy zgłosić jak najszybciej, nie później jednak niż 24 godziny przed terminem wizyty.
4. W przypadku konieczności (ze względu na stan zdrowia) zapisania się na tzw. wizytę pilną w termie szybszym niż wynika to z rutynowo dostępnych godzin w grafiku lekarza udzielających świadczeń w Podmiocie, należy poinformować o tym podczas rejestracji telefonicznej, po czym w miarę możliwości zostanie zaproponowany termin pilnej wizyty, przy czym odpłatność za taką wizytę jest ustalana indywidualnie, o czym pacjent zostanie poinformowany w trakcie zapisywania się.
5. Podmiot leczniczy ma możliwość wystawienia recept refundowanych. O stopniu refundacji decyduje lekarz podczas wizyty.
6. Podmiot leczniczy ma możliwość wystawienia ZUS-ZLA. Zasadność wystawienia ZUS-ZLA wynika zawsze z przebiegu procesu diagnostyczno-terapeutycznego i pozostaje w gestii lekarza udzielającego świadczenia.
7. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie:
1) dokument potwierdzający tożsamość.
8. W przypadku pacjentów rejestrujących się telefonicznie wymagane jest podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail.
§ 14. Płatności za świadczenia zdrowotne
1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta odpłatne;
2. Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem
w godzinach otwarcia Podmiotu.
§ 15. Wysokość opłat za świadczenia
1. Cennik świadczeń udzielanych w ramach Podmiotu leczniczego jest dostępny w gabinecie przed wizytą, o cenie usługi jest też informowany pacjent w trakcie rejestracji telefonicznej.
2. Opłata za konsultację lekarską poza rutynowymi godzinami pracy Podmiotu leczniczego (tzw. wizyta pilna) ustalana jest indywidualnie przed rozpoczęciem wizyty.
3. Opłata za konsultację lekarską nie obejmuje ewentualnych kosztów badań dodatkowych (badania endoskopowego, badania słuchu, a także zlecanych instytucjom zewnętrznym badań laboratoryjnych, obrazowych, konsultacji innych specjalistów), ani zabiegów (oczyszczanie przewodów słuchowych zewnętrznych z woskowiny, podcięcie wędzidełka języka, usunięcie drenu wentylacyjnego, założenie opatrunku do ucha itp.).
4. O cenie badań dodatkowych i zabiegów przeprowadzonych w trakcie wizyty lekarz informuje pacjenta przed ich wykonaniem i po uzyskaniu jego zgody ustnej bądź pisemnej w przypadkach procedur inwazyjnych.
§ 16. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych
1. Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
1) w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
2) w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
3) zgodnie z kryteriami medycznymi.
2. Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
§ 17. Sposoby płatności
1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w gabinecie lekarskim po udzieleniu świadczenia.
2. Dostępnymi formami płatności są:
1) gotówka;
2) karta płatnicza;
3) BLIK;
4) faktury przelewowe.
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność
leczniczą
§18. Współpraca z innymi podmiotami
1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́ zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 19. Inne usługi
1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́ zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku
udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu leczniczego.
V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat
za udostępnianie dokumentacji medycznej
§ 20. Sporządzanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
2. Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3. Dokumentacja medyczna prowadzona jest głównie w postaci elektronicznej.
4. Do prowadzenia dokumentacji medycznej wykorzystywany jest program MyDr EDM dostarczany przez MyDr Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-844) ul. Puławska 465, NIP 5252730290, KRS 0000704950.
§ 21. Treść dokumentacji medycznej
Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 22. Przechowywanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest na serwerze MyDr i w pomieszczeniach Zakładu leczniczego LARYNGOLAND, ul. Stołeczna 7 lok. 9, 15-879 Białystok.
3. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej
1. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w Podmiocie;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
3. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
4. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
5. Dokumentacja medyczna udostępniana jest nieodpłatnie.
§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych
1. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
2. W Podmiocie leczniczym obowiązuje Polityka Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych zgodna z aktualnymi przepisami prawa, w tym z: „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.”
3. Dokumenty związane z Polityką Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych dostępne są w miejscu prowadzenia Zakładu leczniczego.
4. Administratorem danych jest Podmiot leczniczy LARYNGOLAND-lekarze Artur Goździewski, Anna Łukaszewicz spółka jawna.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje
§ 25. Prawa pacjenta
1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
2. Pacjent ma prawo do:
⎯ Świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Poszanowania godności i intymności.
⎯ Informacji o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
⎯ Wyrażenia zgody na zabieg lub odmowy jego wykonania.
⎯ Dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia.
3. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez:
1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.
2) tablicę ogłoszeń przy wejściu do Zakładu leczniczego.
§ 26. Obowiązki pacjenta
1. Do obowiązków pacjenta należy:
1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego,
2) przestrzeganie zasad higieny osobistej,
3) przestrzeganie zaleceń lekarskich,
4) terminowe stawianie się na wizyty,
5) informowanie o zmianach w stanie zdrowia,
6) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym,
7) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
8) szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
2. Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika rejestracji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.
§ 27. Zakazy
1. Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
§ 28. Wizyta
1. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na minimum 5 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
2. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
3. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
§ 29. Reklamacje
1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub na adres mailowy: kontakt@laryngoland.pl.
3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. Zasady współpracy z lekarzami
§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
1. Każdy lekarz pracujący w Podmiocie leczniczym jest zobowiązany do:
⎯ Przestrzegania zasad etyki zawodowej.
⎯ Poszanowania kultury i godności pacjenta.
⎯ Udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną.
⎯ Zachowania tajemnicy lekarskiej.
⎯ Informowania pacjentów o stanie zdrowia i planowanym leczeniu.
2. Obowiązki osób wykonujących pozostałe zawody medyczne w Podmiocie:
1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
2) informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum
2-dniowym wyprzedzeniem;
3) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
4) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia
pacjenta umówionego na wizytę;
5) informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
6) weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
7) informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo
świadczenia i konieczności ich uiszczania;
8) noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
9) zwrot dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy.
§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
1) przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu;
2) udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
3) przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu
leczniczego
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym
Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji właścicieli Podmiotu, tj. lekarzy Artura Goździewskiego i Anny Łukaszewicz.
IX. Postanowienia końcowe
§ 33. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
3. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.
4. Regulamin jest dostępny dla pacjentów w miejscu udzielania świadczeń oraz na stronie internetowej www.laryngoland.pl.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy:
⎯ ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
⎯ ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r.,
ogólnego Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.